הכנה לראיון עבודה

הכנה מקצועית לראיון עבודה תאפשר לכם להגיע לראיון ממוקדים, רגועים ומוכנים. אל תתנו ללחץ, חוסר ידיעה או חוסר ביטחון להיות מחסום עבורכם – תהליך ההכנה לראיון עבודה עם יועצות קריירה מומחיות ומנוסות יספק לכם כלים פרקטיים ויעילים להצליח בכל ראיון ולהזניק את הקריירה שלכם קדימה

ראיון עבודה הוא השלב המשמעותי ביותר בתהליך חיפוש העבודה, והוא בעל השפעה ישירה על ההחלטה לקבלתכם לתפקיד. בין אם מדובר בראיון טלפוני או פנים מול פנים: זוהי סיטואציה מורכבת, שבה חשוב להביא את המיטב שבכם.

מטרתה של ההכנה לראיון עבודה היא להביא אתכם למצב שבו תהיו ממוקדים, מרוכזים ומודעים לסיטואציה שאתם עומדים בפניה, כך שתגיעו מוכנים, רגועים ובמיטבכם.

הכנה לראיון עבודה היא תהליך פרסונלי וממוקד, בו נבנית חליפה אישית בדיוק לצרכים שלכם, ככה שתוכלו להגיע מוכנים – לא משנה איזה ראיון עומד לפניכם.

המיקוד בהכנה לראיון עבודה הוא התנהגותי ואישיותי: איך תציגו את עצמכם בצורה הטובה ביותר? איך לענות על שאלות מאתגרות בראיון? ואיך תבליטו את החוזקות שלכם?

תהליך ההכנה אורך בדרך כלל כ-5 מפגשים וכולל את השלבים הבאים:

  • בירור והבנה עמוקה של דרישות התפקיד ותהליך הגיוס
  • מיקוד בחוזקות האישיות ופיתוח הביטחון ותחושת המסוגלות
  • הכנה לראיונות ולמבחנים – בהתאם לתפקיד
  • סימולציות מעשיות
בוחרים חכם. יועצות קריירה עם תו איכות

בדיקות רקע מעמיקות

כל היועצות באתר
בעלות השכלה והסמכה
ע"פ התנאים שהגדרנו

נסיון מוצלח מוכח

לכל היועצות נסיון
מעשי רלוונטי והמלצות
שאימתנו אישית

ראיון אישי מקיף

עם כל היועצות
קיימנו ראיון מקיף
והתרשמנו לטובה

בקרה שוטפת של חוות דעת

ענת שלנו לא מפסיקה
לתשאל לקוחות ולוודא.
(גם איתכם היא תדבר)

ירדן שחר ייעוץ קריירה
ייעוץ קריירה, אימון לתעסוקה והכנה לראיונות עבודה
יועצת תעסוקה ומאמנת קריירה בכירה. הכנה לראיונות עבודה ולמכרזים. העצמת הכישורים והחוזקות ופיתוח מסוגלות אישית. ליווי בתהליכים מחוללי צמיחה ושינוי. מעל 30 שנות נסיון בתחום התעסוקה, גיוס והשמת עובדים ובכירים.
רוית ויצמן תמיר פסיכולוגית יועצת תעסוקתית
פסיכולוגית, יועצת תעסוקתית
יועצת תעסוקתית בעלת ניסיון של למעלה מ-10 שנים. מייסדת MyRole - פלטפורמה הכוללת מאגרי מידע מקיפים ומתעדכנים אודות שוק העבודה. עובדת עם סטארטאפים, גופים ציבוריים, עמותות וארגונים גלובליים.

למי מומלץ לעבור הכנה מקצועית לראיון עבודה?

לכולם! אופי ההכנה לראיון עבודה משתנה ומתעצב לפי הצרכים והרצונות שלכם, ולכן, מתאים לכל מי שמעוניין להגיע לראיון העבודה שלו אחרי שמיצה את כלל הפוטנציאל הטמון בו להצלחה.

בין אם אתם רוצים לתרגל תשובות לשאלות נפוצות, לבנות ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות, או לקבל טיפים מנצחים לראיון בזום – הכנה לראיון עבודה תתאים בדיוק בשבילכם.

איך מתכוננים לראיון עבודה, ולמה אתם צריכים הכנה מקצועית?

  1. כדי להפחית לחץ – אחד הגורמים המשמעותיים שפוגעים בסיכוי הצלחה בראיונות עבודה הוא לחץ ומתח. הכנה לראיון עבודה נותנת לכם ודאות, ידע וכלים על מנת שתוכלו להגיע לראיון רגועים ושלווים.
  2. כדי לקבל מידע מבפנים – המומחיות שלנו מכירות את עולם התעסוקה על בוריו, ויוכלו לתת לכם כלים וטיפים ששמורים לאנשי מקצוע בלבד. באופן הזה, תוכלו להגיע לראיון כשאתם מבינים ומכירים גם את עמדת המראיין שמולכם.
  3. כדי לבנות ביטחון עצמי – חלק משמעותי מתהליך ההכנה לראיון כולל בירור של דרישות התפקיד, ומציאה של החוזקות שיוכלו לסייע לכם לעמוד בדרישות הללו. באופן הזה, תוכלו להגיע לראיון בטוחים ומוכנים להציג לעולם את היכולות הייחודיות שלכם.

ראיון עבודה הוא מעמד מלחיץ ומורכב שמביא איתו אתגרים רבים, אבל הוא גם עשוי להיות השער לתחילתה של קריירה מצליחה, ממלאת ומרגשת. אל תתנו לחוסר ההכנה, חוסר ידיעה או חוסר ביטחון לחסום עבורכם את השער הזה. הכנה מקצועית לראיון עבודה יכולה להיות כל ההבדל בין זינוק להצלחה מול המשך דשדוש במקום. 

 

הכנה לראיון עבודה

5 טיפים ראשונים להכנה לראיון עבודה:

  • במידה ומדובר בראיון פרונטלי או בוידאו, ישנה חשיבות אדירה לנראות ולהצגה העצמית שלכם. הקפידו על יציבה זקופה, יצירת קשר עין, חיוך, שיער מסודר, נעליים נקיות ובגדים יצוגיים (הצבעים המומלצים במיוחד הם לבן, ורוד, סגול ותכלת). הדרך בה אתם נושאים את עצמכם בעולם אומרת עליכם המון, לפני שעוד התחלתם לדבר.

    1. דמיינו בעיני רוחכם את עצמכם בתור המראיין: מה היה חשוב לכם? מה אתם הייתם מחפשים בעצמכם בתור מרואיינים? אילו תכונות חשוב למראיין לראות בכם?
      ״יציאה מעצמנו״ היא פעולה חשובה על מנת לקבל פרספקטיבה רחבה ומלאה יותר של הסיטואציה.
  • אלו הם שני סוגי ראיונות נפוצים, בעלי מהלך שונה ומטרות שונות. ראיון מקצועי, כשמו כן הוא, תפקידו לבדוק האם אתם עומדים בדרישות המקצועיות של התפקיד הנחשק. לעומת זאת, ראיון HR (נקרא גם ראיון התנהגותי) לא עוסק כלל בפן המקצועי, אלא באספקטים האישיותיים שלכם. מטרתו של ראיון כזה הוא לבדוק תכונות אופי נדרשות מסוימות כגון אחריות, פתיחות ללמידה, יכולת עבודה בצוות ועוד.

  • להגיע לראיון עבודה בלי להכיר מבעוד מועד את החברה, התפקיד והמעסיק זה ממש כמו לגשת למבחן בלי ללמוד אליו. הכינו את שיעורי הבית שלכם – חקרו על מקום העבודה החדש, על דרישות התפקיד, על פרויקטים אחרונים רלוונטיים וכו׳. באופן הזה תוכלו לרכוש לעצמכם מידע שישמש אתכם בראיון, תגיעו רגועים ועם ודאות גדולה יותר, וגם תוכלו להרשים את המראיין שלכם עם הידע הנרחב. זה ווין-ווין-ווין.

  • זו אולי נשמעת כמו קלישאה, אבל אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בראיונות עבודה היא חוסר אותנטיות. כל ניסיון להציג מצג שווא הוא כמובן מיותר, שכן גם במידה ותקבלו את התפקיד, האמת תתגלה במוקדם או במאוחר. לכן, מוטב תמיד להביא את עצמכם בגרסא הכי טובה, ולהגיע עם ביטחון ואמונה ביכולות ובכישורים שלכם.

  • דעו למה לצפות והכינו את התשובות שלכם מראש, במהלך ההכנה לראיון:

    1. מה המנהל שלך היה אומר עליך?
    2. ספר/י לי על יוזמות שלקחת, או בעיה מורכבת שנתקלת בה, ואיך פתרת אותה?
    3. מה את/ה יודע/ת על החברה שלנו?
    4. מהן ציפיות השכר שלך?
    5. למה את/ה עוזב/ת את העבודה הנוכחית שלך?

עודכן בתאריך: 19 ביולי 2023

דילוג לתוכן