מידע מקצועי

האם מכוני הערכה הם באמת בלתי תלויים?

ירדן שחר
ההנחה הבסיסית שלנו היא שהמכונים הללו הם גורם מקצועי בלתי תלוי. ללא אג'נדה וללא אינטרס. אך גילויים חדשים מערערים על ההנחה הזו.
להמשך קריאה

תעסוקה מעל גיל 50

ירדן שחר
מחקר שנערך בשנים האחרונות מצא כי מעל גיל 50 הסיכוי למצוא עבודה פוחת ב-30% ומעל 22.4% ממחפשי העבודה דיווחו על תחושת אפליה וגם פה קיים פער לטובת הגברים.
להמשך קריאה

נטוורקינג נשי

ירדן שחר
מחקר חדש מגלה: גברים ונשים זקוקים למעגלי רישות (נטוורק) שונים כדי להצליח ושבעצם, יש דבר כזה "כוח נשי".
להמשך קריאה

הקונפליקט העתיק של בית מול קריירה

ירדן שחר
אחד הנושאים שמעסיקים יותר מכל נשים ואמהות, הוא נושא השילוב של אמהות וקריירה. בית מול עבודה, מימוש והגשמה תעסוקתית מול מימוש והגשמה הורית.
להמשך קריאה

תרבות ארגונית: מהות, תפקיד וממדים עיקריים

ירדן שחר
תרבות ארגונית היא מסגרת המגדירה גישות, ערכים, נורמות התנהגותיות, אמונות, מנהגים וציפיות המשותפים לחברי הארגון. התרבות הארגונית מאפשרת לחברי הארגון להשיג את מטרותיהם ביעילות רבה יותר, וגם מאפשרת למי שאינו נמנה עליו להבינו בצורה טובה יותר.
להמשך קריאה

תרבות ארגונית מותאמת למציאות בעידן המודרני

ירדן שחר
בעולם המשתנה בקצב גובר והולך, עומדים מנהלי ארגונים גם בפני אתגר לא פשוט: כיצד נכון לארגון ולהתנהל בהתאם למציאות החדשה בשוק העבודה.
להמשך קריאה

פוליטיקה ארגונית – מקורות כח בארגון

ירדן שחר
הצורך בכוח להשגת מטרות ארגוניות ואישיות והתכונות המיוחדות שלו בהשוואה לאמצעים או למשאבים ארגוניים אחרים, הופכים אותו למוקד חשוב של פעילות ארגונית אשר הבנתה היא המפתח להבנת תהליכים בהתנהגות ארגונית במיוחד בקבלת החלטות ומנהיגות.
להמשך קריאה

העצמה ועוצמה נשית: אפשרויות והזדמנויות

ירדן שחר
פעמים רבות אנו מוצאות את עצמנו כמו להטוטניות בקרקס, קופצות ממקום למקום ומנסות לא ליפול מהחבל. מוטרדות בקשר לעתיד, מצויות בקונפליקט בין הבית לעבודה ולעתים חשות ששיויון זו סיסמה קשה לביצוע ושואפות, אולי, לפריצת דרך
להמשך קריאה

נשים בזירה המוניציפאלית

ירדן שחר
לצד הישגים משמעותיים לנשים בבחירות המוניציפליות האחרונות, ומספר שיא של משתתפות וראשי רשויות חדשות, הדרך עדיין ארוכה ומורכבת ומחכה דרך ארוכה למנהיגות הנשית בשלטון המקומי.
להמשך קריאה

2018 בסימן של אקטיביזם נשי

ירדן שחר
שנת 2018 בלטה מאד במובילות החברתית של נשים. כשאני מסתכלת לאחור, אי אפשר שלא להתמלא בגאווה על האקטיביזם החברתי, על העוצמה המתפרצת ועל השינוי שחוללו נשים מאז.
להמשך קריאה
דילוג לתוכן